call 0 800 337 571 Безкоштовно по всій Україні
Русский Рус Українська Укр

Як перевірити підвіску автомобіля: пристрій, види, діагностика своїми руками

  1. З чого складається підвіска автомобіля, типи, особливості конструкцій
  2. Передня підвіска автомобіля — як перевірити своїми руками?
  3. Як самому перевірити задню підвіску – рекомендації для автовласників


Підвіска — важлива частина ходової, сполучний елемент між кузовом та колесами автомобіля. Під час руху пристрій бере на себе всі удари від нерівностей доріг, забезпечуючи плавність ходу, максимальний комфорт та безпеку. Якщо машину починає похитувати під час їзди, заносить на поворотах, втрачається стійкість — саме час звернутися до перевіреного сервісу. Як варіант, можна заощадити на послугах СТО, здійснивши огляд підвіски автомобіля самотужки. Сьогодні ми вивчимо будову підвіски автомобіля, а також дізнаємося, як самостійно перевірити стан системи – навіть без спеціальних приладів та обладнання.

З чого складається підвіска автомобіля, типи, особливості конструкцій

Стабільна робота підвіски, кермової гарантує максимальну стійкість та ефективність гальмування на дорозі. Так, завдяки поглинанню вібрацій на вибоїнах зберігається відмінне зчеплення коліс з дорожнім покриттям, що сприяє продовженню терміну служби деталей та механізмів.

Приступаючи до діагностики, важливо вивчити пристрій підвіски автомобіля – для “чайників” і досвідчених водіїв ми склали докладний опис. Незалежно від типу системи, будь-яка підвіска автомобіля є комплексом взаємопов'язаних елементів, кожен з яких виконує певну функцію:

  • пружини – забезпечують збереження правильного руху коліс машини за рахунок пом'якшення ударів;
  • стійки – механізми, що з'єднують колеса із кузовом;
  • амортизатори – спеціальні елементи підвіски автомобіля забезпечують зменшення механічних коливань під час їзди;
  • сайлентблоки – гумометалеві шарніри, що стримують деформацію одночасно в кількох напрямках;
  • пружні компоненти — відбійники, пружини, буфери призначені для поглинання навантажень нерівностей дорожнього покриття;
  • кульові опори – конструктивні елементи кріплення маточини до важеля підвіски, що забезпечують переміщення коліс у горизонтальній площині.

Головні умови при виборі пристрою – компактність, надійність, прийнятна ціна, простота встановлення та обслуговування. Сьогодні на ринку представлено безліч моделей з різним ступенем жорсткості. Так, легковики найчастіше оснащені м'яким пристроєм, який забезпечує комфортне пересування. Для кращого зчеплення з трасою та підвищення маневреності підходить жорсткіша система – такий варіант зазвичай зустрічається на спортивних автомобілях.

діагностика підвіски авто

За конструкцією розрізняють такі типи підвісок автомобілів:

  • залежні – суцільна вісь проходить по всій ширині рами, зв'язуючи лівий та правий комплекти коліс, в наявності кермовий привід;
  • незалежні – відсутність зв'язку між колесами однієї осі, що виключає їх вплив один на одного при наїзді машини на перешкоду, з поперечною (поздовжньою) рульовою. тягою

Внаслідок багаторічних розробок підвіска в автомобілі була вдосконалена, що дозволило значно розширити набір функцій. Сучасний пристрій підвіски автомобіля вражає своєю простотою, а також конструктивною різноманітністю. Найбільш оптимальне рішення — пружини у формі конуса або бочкоподібні, зі змінним перетином дроту. Багато виробників оцінили ефективність, довговічність та бюджетну вартість пружинних систем для легкових авто.


Крім того, бувають різні види підвісок автомобілів – з урахуванням кількості та розташування важелів, типу демпфуючого та пружного елемента, інших важливих критеріїв:

  • McPherson – популярний підвид незалежних пристроїв з поворотним кулаком, основою конструкції є стійка амортизатора, розташована на одній осі з пружиною, до підрамника кріпиться кермовий механізм
  • двоважільна – з направляючим блоком у вигляді двох важільних пристроїв, вершини яких кріпляться за допомогою шарнірів до верхньої та нижньої частини цапфи, а кінці до кузова
  • багатоважільна — сукупність деталей, що дозволяють досягати високого рівня керованості, система встановлюється на передню або задню вісь
  • Де Діон – проміжна ланка між залежною та незалежною системою, включає пружну нерозрізну балку, широко використовується на повнопривідних позашляховиках
  • на поздовжніх важелях – з розміщенням колеса біля кузова машини, застосовується для малолітражних авто, причепів
  • пневматична — включає балони зі стисненим повітрям як основний елемент підвіски автомобіля, забезпечує максимально м'який хід, зустрічається на комерційному транспорті
  • електромагнітна – підвіска автомобіля з електродвигуном замість стандартного амортизатора, що забезпечує високий рівень безпеки при економічному споживанні електроенергії
  • гідравлічна – використовуються гідростійки або гідропідйомники з великим робочим ходом як альтернативний варіант класичним амортизаторам


Так, прості види підвісок автомобіля обходяться набагато дешевше — водночас вони надійні, легко піддаються ремонту. При виборі вживаної машини важливо перевірити стан механізму, щоб уникнути в майбутньому додаткових проблем та витрат на заміну деталей. Найкраща підвіска автомобіля середньої цінової категорії для їзди в місті – типу «МакФерсон» спереду, та напівзалежна ззаду. Багатоважільна незалежна підвіска автомобіля (ремонт та обслуговування обійдеться дорожче) зазвичай зустрічається на моделях представницького класу.

Передня підвіска автомобіля — як перевірити своїми руками?

У ході постійної експлуатації деталі підвіски автомобіля піддаються агресивному впливу зовнішніх факторів, що викликають передчасне зношування та поломки. Для проведення попередньої діагностики передньої підвіски вам не знадобляться спеціальні інструменти та досвід бувалого автомеханіка – достатньо оглядової ями (естакади).

Перед початком перевірки під задні колеса потрібно встановити противідкатні пристрої та оглянути кожну деталь підвіски автомобіля на предмет відсутності пошкоджень. Потім покроково здійснюємо діагностику:

  1. Сайлентблоків важелів – пересуваємо деталі у поперечному та поздовжньому напрямках з опорою на підрамник. Неприпустимим є поява люфту, а також тріщин, розривів, відшарування гуми при зміщенні важеля.
  2. Ступичних підшипників – перевіряємо обертання колеса, відстежуючи сторонні звуки, вібрації пружини. При запуску двигуна на передньопривідній машині (розгін до 30 — 40 км/год) може виникнути нехарактерний гул.
  3. Рульових тяг та наконечників – при піднятті та розхитуванні переднього колеса в різних точках («9 і 3 години») може прослуховуватися стукіт, що є сигналом для заміни деталей.
  4. Кульових опор – за допомогою домкрата машину піднімаємо та встановлюємо триногу-підставку під корпусом опори. Плоский кінець монтування вставляємо між цапфою та важелем, щоб шляхом тиску на рукоятку перевірити люфт кульової опори.
  5. ШРКШів – потрібно максимально вивернути кермо вліво або вправо, і різко почати рух. При пошкодженні лунатиме хрускіт з того боку, де виникло пошкодження.
  6. Амортизаторів – для перевірки машину встановлюємо на рівну поверхню, і енергійно розгойдуємо кузов. Якщо амортизатор несправний, то після відпускання корпус продовжить розгойдування.
  7. Втулок стабілізатора – необхідно вставити монтування між підрамником та стабілізатором, та хитнути на ділянці з'єднання елемента з кузовом. У разі виникнення люфту, скрипів, втрати еластичності потрібна заміна.

підвіска машини

Як самому перевірити задню підвіску – рекомендації для автовласників

На відміну від переднього механізму, задня система підвіски містить набагато менше вузлів та агрегатів, що значно спрощує перевірку чи ремонт. Амортизатори, ступичні підшипники, пружини, сайлентблоки – всі ці деталі періодично виходять із ладу. Плануючи тюнінг підвіски автомобіля, важливо попередньо перевірити стан окремих елементів (візуальний огляд з метою виявлення потертостей, тріщин, вм'ятин). Крім того, фахівці рекомендують провести тест-драйв, під час якого можна перевірити машину – поява нехарактерних звуків, розгойдування на нерівностях дороги.

Тепер ви знаєте, як влаштовано підвіску автомобіля, прості методи перевірки стану системи. Як радять фахівці, діагностику найкраще проводити раз на 6 місяців, перед початком літнього та зимового сезону. В інтернет-магазині Zapchasti.lviv.ua ви знайдете будь-які типи підвісок автомобіля, нові та бу компоненти рульового управління – з кращих розбірок Польщі. Ми забезпечуємо комфортну доставку замовлення в Київ, Львів, Харків, інше місто України. Приємних купівель на Zapchasti.lviv.ua!

Повернутись до списку статтів
Залишити коментар до цієї статті
Злишити свій коментар

question
question
question
Оцініть, будь ласка
* Поля обов’язкові для заповнення
viber telegram
Допомога у підборі